My favorite website is Hatena.

My favorite website is Hatena. Hatena is providing diary, bookmark and many other services. Hatena is loved by geeks.

先週に引き続き英語喫茶へ行ってきました。
今日は

What is your favorite ○○ ?
My favorite ○○ is because .....

的な表現を使って会話をしていくことが多かったです。


以下,本日学んだフレーズ&単語集

What is your passion and why ?
あなたは何に情熱を持ってますか?そしてそれは何故ですか?

My passion is ..... because ......
私は....に情熱を持ってます。なぜなら......

ridiculously long:途方もなく長い
stupidly long:愚かにも長い
unbelievably long:信じられないくらい長い

I don't remember.
私は覚えていません。

What is your favorite web site and why ?
あなたのお気に入りのWebサイトは何ですか?そしてそれは何故ですか?

My favorite web site is .... because ....
私のお気に入りのWebサイトは....

I quit job.
私は仕事を辞めました。

I've never heard of it.
聞いたことがありません。

What your favorite TV program ?
あなたのお気に入りのテレビ番組は何ですか?

My favorite TV program is ....
私のお気に入りのテレビ番組は....

How much do you spend on your hair every month?
毎月 髪型にいくらくらい使いますか?

Every month I spend ... on my hair.
私は毎月髪型に....使います。

How often do you go to the hairdresser ?
どれくらいの頻度で美容院に行きますか?

Why do you study English ?
なぜ英語を勉強するのですか?

I study English because ....
私は英語を勉強します。なぜなら....

Where did you meet ?
どこで会ったの?

We met at kindergarten.
私達は幼稚園で会いました。

If you were stranded on an island, with somebody who would you like that person to be ?
あなたが誰かと島で足止めされるならば、あなたはその人に誰であってほしいでしょうか?(Yahoo 翻訳)

If I was stranded on an island, I would like that person to be ...
私が島で足止めされるならば、私はその人に...であって欲しいです。(Yahoo 翻訳)

If you could start a new company, what type of company would it be ?
あなたは新しい会社を始めることができるならば、それはどんな会社ですか?(Yahoo 翻訳)

If I could start a new company, it would be a .... company.
私が新しい会社を始めることができるならば、それは....の会社であるでしょう。(Yahoo 翻訳)

game console:ゲーム機